Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • Varför har ni inte korv eller kött?

För att kunna erbjuda kyl- och frysvaror behövs en obruten kyl- och fryskedja hela vägen från producenten via butiken till kunden. Idag sker vår distribution via Schenker och vi kan därför inte erbjuda kyl- eller frysvaror.

 

  • Är ni ett svenskt företag?

Ja. Som svenskt aktiebolag deklarerar och betalar vi skatt i Sverige alla priser som visas i butiken är inklusive moms. Vårt lager är insynat av Miljö- och hälsokontoret. Det betyder att vi konkurrerar på sjysta villkor och att du kan lita på att vi hanterar varorna på ett hygieniskt sätt.

  • Gör ni dropshipping?

Nej, vi har ett eget lager och alla produkter som du ser på hemsidan finns i vårt lager i Sverige.

  • Hur gör jag för att hämta upp beställningen hos er?

Steg 1. Skapa ett konto på sarisaristore.se

Steg 2. Kontakta oss via e-post eller Facebook meddelande och ange din e-post du har registrerat hos oss med så låser vi upp lokal upphämmtning för ditt konto.

Steg 3. Lägg din beställning och betala för den.

Steg 4. Upphämtning sker på Måndag, Torsdag eller Söndag. Vid kl 13 om vi inte har kommit överens om något annat. Upphämtningsplats är antingen Söderbyvägen 13, första våningen till höger. Internsystem Sverige AB står det på dörren och där är en stor filippinsk flagga, eller på annan överenskommen plats.

  • Kan ni skicka varor utanför Sverige?

Ja det kan vi och det vill vi men tyvärr är det dyrt och krångligt att skicka saker från Sverige till andra länder så vår enhetsfrakt gäller bara inom Sverige.

Idag tar vi emot online-beställningar från Danmark och Finland. Vi har tidigare tagit emot beställningar från Norge men tyvärr blir frakten och administrationen orimligt dyr så vi kan inte längre göra det pga att Norge inte är ett EU land.

Fråga gärna så kollar vi vad det kostar och märker vi att det finns en stor efterfrågan från ett land eller område så kanske vi kan få ett bättre fraktavtal.

 

  • När får jag mina saker?

När du har lagt din beställning så packas den och skickas normalt dagen efter. Följande vardag hämtas den hos oss för leverans till dig. Det går inte att säga en exakt tid, men två till fyra vardagar brukar vara en normal tid, lite beroende på när du beställer och vart i landet du bor.

 

  • Hur får jag tag i en promo kod?

Vi erbjuder dessa koder ibland via sociala medier eller via nyhetsbrevet du kan skriva dig upp på via vår hemsida.

 

  • Kan ni ta in min favoritvara?

Vi vill förstås att just det du är sugen på ska finnas i butiken. Sedan gäller det att det finns tillräckligt många som är intresserade av att köpa det du vill ha och så måste det gå att få tag på. Skriv gärna till oss och berätta vad du önskar dig, i vissa fall kan vi ta in vad du önskar. Notera att vi inte kan sälja färska varor för att allt ska gå att skicka i en låda.

  • Kan ni sälja torkad fisk, Tuyo?

Se denna kategori, torkad fisk.

  • Produkt X brukade vara billigare förut, varför är den dyrare nu?

Det beror i främsta hand på att kronans kurs mot Euron har försvagats och det ger oss dyrare priser när vi importera produkter, vi använder oss av Euro oftast när vi importerar produkter.

  • Jag är orolig för att beställa pga coronavirus infektion

Vi har utförlig information om hantering av våra produkter relaterat till Coronaviruset här, men kortfattat är att du inte behöver oroa dig för det för leveranser från oss.